Wat vroeger de IACV was, heet nu de elektrische gasklepbedieningsactuator, die bestaat uit de gasklepsensor en de gasklepbedieningsmotor; hij is op het gasklephuis gemonteerd. Er is niets te reinigen in de actuator; het is zo'n beetje een afgedichte component. Het enige wat u kunt reinigen is de gasklephuisboring en een deel van de gasklep. Door naar uw foto's te kijken, zien de boring en de klep er redelijk schoon uit. De stationairsnelheid wordt geregeld door de ECU; er is geen handmatige afstelling zoals ze die op de oude auto's hadden. Als u de stationairsnelheid weer op de specificaties moet brengen, is er een procedure genaamd "Idle Air Volume Learning", wat een functie van de ECU is om het stationairluchtvolume te leren dat de stationairsnelheid van de motor binnen het specifieke bereik houdt.
Bedankt voor de reactie. Het probleem dat ik heb, is niet met een hoog stationair toerental, maar eigenlijk met een
laag / onregelmatig / vibrerend stationair toerental.
Het
onregelmatige stationair toerental wordt veel erger als het in
drive of
reverse wordt gezet. Wat nog interessanter is, is dat
het stationair toerental nog verder daalt als ik aan het stuur draai. De auto is nog niet afgeslagen, maar er is duidelijk iets mis - veel te veel trillingen.
Ik heb zoveel gedaan om dit probleem te proberen op te lossen:
1.) Bougies vervangen (NGK Ruthenium), diëlektrisch vet gebruikt op bobines.
2.) PCV-klep vervangen
3.) Transmissievloeistof vervangen
4.) Rechter motorkoppelsteun vervangen
5.) MAF-sensor gereinigd
6.) Gasklephuis gereinigd
7.) Motorluchtfilter gereinigd / vervangen (K&N)
8.) Complete brandstofsysteemreiniger gebruikt - twee keer (Techron) - brandstofinjectoren, enz.
Ik weet niet wat ik verder moet doen. Alle hulp / inzicht wordt zeer gewaardeerd. Moet ik deze Idle Air Volume Learning-procedure uitvoeren? Zou het het probleem met het onregelmatige stationair toerental / lage stationair toerental - trillingen oplossen??
--J