Nissan Altima Forum banner

Waar is de IACV? (2013 Altima)

18K views 19 replies 8 participants last post by  Wgator  
#1 ·
Ik wil de IACV schoonmaken. Ik heb alles tot aan het gasklephuis verwijderd - kan de IACV niet vinden.

Weet niet zeker welk onderdeel dit is? Alle hulp / inzicht wordt gewaardeerd.
 
#2 ·
Wat vroeger de IACV was, heet nu de elektrische gasklepbedieningsactuator, die bestaat uit de gasklepsensor en de gasklepbedieningsmotor; hij is op het gasklephuis gemonteerd. Er is niets te reinigen in de actuator; het is zo goed als een afgedicht onderdeel. Het enige dat u kunt reinigen, is de boring van de gasklep en een deel van de gasklep. Door naar uw foto's te kijken, zien de boring en de klep er redelijk schoon uit. De stationairsnelheid wordt geregeld door de ECU; er is geen handmatige afstelling zoals ze die hadden op de oude auto's. Als u de stationairsnelheid weer op de specificaties moet brengen, is er een procedure genaamd "Idle Air Volume Learning", wat een functie van de ECU is om het stationairluchtvolume te leren dat de stationairsnelheid van de motor binnen het specifieke bereik houdt.
 
#3 ·
Wat vroeger de IACV was, heet nu de elektrische gasklepbedieningsactuator, die bestaat uit de gasklepsensor en de gasklepbedieningsmotor; hij is op het gasklephuis gemonteerd. Er is niets te reinigen in de actuator; het is zo'n beetje een afgedichte component. Het enige wat u kunt reinigen is de gasklephuisboring en een deel van de gasklep. Door naar uw foto's te kijken, zien de boring en de klep er redelijk schoon uit. De stationairsnelheid wordt geregeld door de ECU; er is geen handmatige afstelling zoals ze die op de oude auto's hadden. Als u de stationairsnelheid weer op de specificaties moet brengen, is er een procedure genaamd "Idle Air Volume Learning", wat een functie van de ECU is om het stationairluchtvolume te leren dat de stationairsnelheid van de motor binnen het specifieke bereik houdt.
Bedankt voor de reactie. Het probleem dat ik heb, is niet met een hoog stationair toerental, maar eigenlijk met een laag / onregelmatig / vibrerend stationair toerental.
Het onregelmatige stationair toerental wordt veel erger als het in drive of reverse wordt gezet. Wat nog interessanter is, is dat het stationair toerental nog verder daalt als ik aan het stuur draai. De auto is nog niet afgeslagen, maar er is duidelijk iets mis - veel te veel trillingen.

Ik heb zoveel gedaan om dit probleem te proberen op te lossen:

1.) Bougies vervangen (NGK Ruthenium), diëlektrisch vet gebruikt op bobines.
2.) PCV-klep vervangen
3.) Transmissievloeistof vervangen
4.) Rechter motorkoppelsteun vervangen
5.) MAF-sensor gereinigd
6.) Gasklephuis gereinigd
7.) Motorluchtfilter gereinigd / vervangen (K&N)
8.) Complete brandstofsysteemreiniger gebruikt - twee keer (Techron) - brandstofinjectoren, enz.

Ik weet niet wat ik verder moet doen. Alle hulp / inzicht wordt zeer gewaardeerd. Moet ik deze Idle Air Volume Learning-procedure uitvoeren? Zou het het probleem met het onregelmatige stationair toerental / lage stationair toerental - trillingen oplossen??

--J
 
#7 ·
Met betrekking tot "sleutel omdraaien - (niet contact); trap niet op het rempedaal, druk gewoon twee keer op de "start"-knop zodat het "aan"-lampje brandt, niet het "ACC"-lampje. Ook "contactschakelaar AAN zetten"; trap niet op het rempedaal, druk gewoon twee keer op de "start"-knop zodat het "aan"-lampje brandt, niet het "ACC"-lampje. Mijn fout, ik zal de procedure moeten herzien.
 
#8 ·
Twee keer tikken is "contact aan", waarbij het dashboard oplicht maar de motor stilstaat. Ik denk dat ze bedoelen "start de auto niet", wat in jouw geval betekent: "voet van de rem".

Het uitvoeren van de meeste van deze "scannerloze" procedures gaat erg moeizaam op een auto met I-keys, dus als je veel zelf klust, kun je beter $20 uitgeven aan een ELM327-adapter voor je OBD-poort en een app downloaden zoals Torque Pro of OBD Fusion, die ondersteuning biedt voor procedures zoals IAVL en CTPL.
 
#9 ·
Twee keer tikken is "contact aan", waarbij het dashboard oplicht maar de motor is gestopt. Ik denk dat ze bedoelen "start de auto niet", wat in jouw geval betekent "voet van de rem".

Het uitvoeren van de meeste van deze "scannerloze" procedures verloopt erg stroef op een auto met I-keys, dus als je veel zelf klust, kun je beter $20 uitgeven aan een ELM327-adapter voor je OBD-poort en een app downloaden zoals Torque Pro of OBD Fusion, die werkondersteuning heeft voor procedures zoals IAVL en CTPL.
Ik ben het er volledig mee eens dat je goede tools moet hebben om het de doe-het-zelvers gemakkelijker te maken. Maar ik denk dat ik een van die die-hard "old schoolers" ben die het nog steeds leuk vindt om met "hands on"-procedures te rommelen.